Dallas - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu Dallas - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu

Dallas

Blijf op de hoogte en volg Florence & Paul

20 April 2013 | Verenigde Staten, Dallas

Donderdag zijn we tot Waco gereden, hier op een heerlijke rustige camping gestaan waar we de was konden doen en de tanks konden legen. Op een van drie tv zenders die we konden ontvangen zagen we dat in West een explosie was geweest in een kunstmest fabriek. West ligt vlak boven Waco. 75 huizen zijn met de grond gelijk gemaakt. Waarschijnlijk hebben jullie op tv (in ieder geval op CNN) hier iets van kunnen zien. Onderweg hebben wij er niets van kunnen zien.
Onze bestemming was de Southfork Ranch van de fam Ewing (Jock/JR/Sue Ellen/Pam) van de serie Dallas, voor velen bekend.
Na een heel verhaal te hebben gehoord hoe men destijds hier de serie heeft opgenomen zijn we door het hele huis gelopen (niet zoals bij Elvis alleen de beneden verdieping). De kamers leken een stuk kleiner dan wat we er van konden herinneren. Ook de kamer waar JR neergeschoten was ligt er nog bij alsof het net is gebeurd. Weet iemand nog wie hem heeft neergeschoten?
Er werd ons verteld dat er slechts drie maanden per jaar werd opgenomen, in de maanden juni/juli/augustus wel te verstaan. Dus ook de winterafleveringen, de acteurs liepen dan met winterkleren aan en puften van de hitte. De eigenaar van het pand gaf namelijk alleen toestemming om in de zomermaanden te filmen.

Na de Ranch zijn we richting Arlington gereden, dat ligt ten westen van Dallas. We kwamen midden in de files terecht. Tijdens het tanken waren we nog getuigen van een overval. Bij de aangrenzende KFC reed een auto met piepende banden weg. Later bleek dat de zijruit van een auto was ingeslagen. De eigenaar rende nog achter de wegrijdende auto aan. Niet veel later stond er al politie.

Wij zijn verder gereden naar een Walmart om te slapen.
De zon schijnt inmiddels weer, de plaatselijke jeugd is op een naastgelegen sportveld aan t voetballen en wij gaan straks naar Fort Worth.

• 20 April 2013 - 22:39

Fred:

jullie zijn toch wel een beetje voorzichtig daar! wel spannend natuurlijk.

• 21 April 2013 - 00:22

Monique:

Kan me nog herinneren dat ik in Turkije een keer Dallas in het Turks nagesynchroniseerd heb gezien. Om het nog erger te maken dan het in het Engels al is...

• 21 April 2013 - 09:06

P En M.:

Ja die explosie is hier een paar keer op het nieuws geweest. Vreselijk er is niets meer van die wijk/plaatsje over. Het is net zoiets als destijds hier de vuurwerkramp in Enschede.
    Ook hebben wij natuurlijk van de serie Dallas gehoord maar er nooit naar gekeken. Maar als je dat gevolgd hebt is het natuurlijk leuk om te zien maar ook dat het in werkelijkheid allemaal kleiner is dan ze je voorspiegelen.
    Groetjes en voorzichtig blijven.

• 23 April 2013 - 12:13

Jeremy:

Heb je ook foto's van down town Dallas
    xxxx