Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu

Denver

Blijf op de hoogte en volg Florence & Paul

26 April 2013 | Verenigde Staten, Denver

Wat was dat heerlijk zo'n normaal en groot bed en niet dat harde RV-bed.
Goed kunnen slapen zonder passerende treinen of verkeer en dan ook nog ontbijt.
De sneeuw was gelukkig verdwenen en we konden onze weg vervolgen richting Denver, maar eerst even een tankstop en naar thé Garden of God.
Een gratis park wat lijkt op Arches alleen een stuk kleiner, maar wel net zo mooi.

Hierna richting Jon Anderson Buffalo Bill Museum, omdat we eerder creaties van Jon in winkels hadden zien staan wilden we nu wel eens wat meer bewonderen. Dat viel nogal tegen, er stonden slechts een paar beeldjes in een vitrine en dat was al wat men had.
Het uitzicht was echter wel heel mooi, de besneeuwde bergen om ons heen en in de verte lag Denver down town.
Een oneindig lijkend landschap en schitterend om te zien.

Hier was het gelijk een mooi moment om alle spullen bij elkaar te zoeken die we in de afgelopen weken verzameld hebben. Lange en korte broeken, overhemden, t-shirts, schoenen, flip-flops, laarzen en de nodige cadeaus. De rugzakken zijn al gepakt en natuurlijk past niet alles er in, maar geen nood. Om de rugzakken gaan nog travelbags (beschermzak tijdens vervoer met het vliegtuig) die groot genoeg zijn. Nu maar hopen dat we niet te zwaar zijn.
We gaan een dag eerder de RV inleveren en dan een hotelletje bij de luchthaven pakken omdat we anders moeten rennen om het vliegtuig te halen….nu moeten jullie niet denken dat we zo blij zijn om weer naar NL te gaan, maar het moet. De opslagtanks van de RV moesten alleen nog leeg, dus wij naar een RV park hier in de buurt. Het park leek op een woonwagenkamp. Gelukkig voor ons ging de eigenaar net naar huis en vertelde ons dat we overal konden gaan staan en de volgende dag de betaling zou volgen. Wij naar een plek gereden, de dumpslang aangesloten. De schoonwaterkraan gaf geen water dus hebben we het hele boeltje weer ingepakt en zijn we met lege tanks weggereden en nu staan we als vanouds bij de Walmart.

Donderdagochtend eerst propaan getankt, tenminste dat wilden we doen bij een tankstation wat we gisteren tegenkwamen toen we naar eerder genoemde camping wilden. Wat denk je, de pomp was gesloten en op het raam stond "CLOSED GONE FISHING". Toevallig stond er weer eens politie die iemand had aangehouden, dus konden wij even vragen waar dan propaan te tanken. Hij wees naar de buren, een verhuurstation verkocht ook propaan.
Daarna righting down town Denver. Heel veel kantoren, dus maar richting Roadbear gereden. De benzine tank nog afgetankt en de RV afgeleverd.
Nog een tijdje gepraat over van alles en nog wat. De man die ons te woord stond was dezelfde die we spraken in Middlebury.
Ook de vraag die ons al even bezig houdt gesteld betreffende het mogen rijden in een camper van dit caliber (7000kg). Een rijschool in NL beweert dat wij met rijbewijs B slechts een auto mogen besturen tot 3500kg. Het blijkt dus zo te zijn dat wij met een niet-commerciële auto (de camper) tot 9000kg mogen gaan. Daarna heeft een auto luchtremmen en heb je een groot rijbewijs nodig. Rij je in een bedrijfsauto dan heb je wel een ander rijbewijs nodig, maar dat terzijde.

De eindstand van ons tripje is 4200mls.

Op loopafstand van het hotel nog heerlijk gedineerd bij de Mexicaan met de daarbij behorende margarita's.
Morgen bijtijds opstaan en met de shuttle naar Denver International Airport.

• 26 April 2013 - 05:48

Monique:

kunnen jullie volgende keer ook een omrekentabel meeleveren van miles/km, graden F/C etc want die info is aan mij verloren gegaan haha. goeie reis terug!

• 26 April 2013 - 07:58

Marjan De Wildt:

Heb weer genoten van jullie avontuur. Nu alle foto's nog. Gr.

• 26 April 2013 - 09:13

P En M:

Ziet er goed uit die laatste foto. Zo'n drankje wil ik ook wel.
    Goede reis en jammer voor jullie dat het al weer over is.
    Tot zaterdag.

• 26 April 2013 - 12:02

Fred:

goede reis en welkom terug in ons ietwat regenachtige en redelijk frisse landje; enne...hier hebben we gewoon de thermometer van Anders Celsius en kilometers. groeten