the sun is shining - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu the sun is shining - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu

the sun is shining

Blijf op de hoogte en volg Florence & Paul

02 April 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Met de shuttlebus naar het centrum van Washington DC. Gedropt voor het Capitol. Helaas was dit gesloten voor publiek, maar als de binnenkant hetzelfde er uit ziet als z'n kopie in Havana dan kennen we het al.
Daarna de plattegrond gevolgd en langs de verschillende gebouwen gelopen, zoals de National Art Gallery, de Newseum, National Archives, FBI etc tot aan the White House.
Voor ons gevoel staat dit gebouw geheel vrij van andere gebouwen, de werkelijkheid is dat er rondom allerlei kantoren staan. Natuurlijk hier ook weer volop beveiliging zodat niets aan het toeval wordt overgelaten. Vervolgens zijn we langs thé Washington Monument (ook wel the needle) gelopen, deze staat deels in de steigers. Het is inmiddels 65F, dus lekker warm.
Uiteindelijk zijn we doorgelopen tot het Abraham Lincoln Memorial en hebben we Abe nog zien zitten. Ook dit is natuurlijk weer groots opgezet en is indrukwekkend.

Op de terugweg langs het Smithsonian Castle, overgestoken naar het National Museum of Natural History om daar in een IMAX theater een 3D film te bekijken. Na de film een groot deel van het museum (heeft een verscheidenheid aan bezienswaardigheden zoals vissen, mummys, skeletten) gezien en rustig aan richting het Capitol gelopen waar we weer opgehaald zouden worden door de shuttle.

Morgen richting Nashville.

Zou leuk zijn als er meerdere mensen reageren op onze berichtjes, dat vinden wij ook leuk om te lezen.

@Fred
In Canada zijn we alleen geweest voor de Niagara Falls, daarna wilden we zo snel mogelijk richting zuiden naar het warmere weer.

• 02 April 2013 - 05:56

Eric En Lida Romijn:

Hoi collega s
    Jullie gaan goed hebben de vaart erin. Jammer dat zo koud is maar richting het zijden is het vast beter. Wij zitten ook nog op schema en hebben de eerste mooie dag ook al te pakken. Heel veel rijplezier en groetjes van ons

• 02 April 2013 - 14:21

Jeremy:

Mooi hoor, Jammer dat je er niet in kon, ik kon dat toen nog wel, White house en Capitool en zo...
    De president was thuis zag ik.

• 02 April 2013 - 22:13

Tante El En Oom Wim:

Hi Florence en Paul. We volgen al enkele dagen jullie verslagen maar vandaag is het voor het eerst gelukt die volledig binnen te krijgen en ook de foto's te bekijken. Leuk hoor! We vinden jullie echte globetrotters. Daar zijn wij niets bij. Geniet van het leven en elkaar. Liefs van ons beiden. Nog een mooie reis verder. Doeg ...
    Tante El

Florence & Paul

Wij proberen veel van de wereld te zien en willen anderen mee laten genieten van onze reizen. De foto op ons profiel is gemaakt in Weimar TX, waar wij op een camping staan. Andere reizen die we gemaakt hebben zijn te vinden op afrikatravelers.waarbenjij.nu en ustravellers.waarbenjij.nu

Actief sinds 19 Dec. 2012