Roswell NM - Reisverslag uit Roswell, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu Roswell NM - Reisverslag uit Roswell, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu

Roswell NM

Blijf op de hoogte en volg Florence & Paul

07 April 2015 | Verenigde Staten, Roswell

Het is vrijdag 3 april en hebben vannacht prima geslapen op het parkeerterrein van de Walmart in Longview. Het is de eerste keer dat er meerdere mensen hier overnachten.
Vanmorgen was het behoorlijk fris, dus de kachel maar aangedaan en nadat we een propaan lucht roken de kachel uitgeschakeld en de luiken opengezet. Dan maar het gasfornuis aangezet zodat het behaaglijk werd.

Vandaag, 4 april, gaan we naar Wichita Falls, een rit van ca 200 mls. Eerst het Lucy Park bezocht. Het viel ons op dat men met frisbee’s een parcours aflegden, het heet frisbee golf. Het leek op de holes van het golfen maar dan met frisbee’s die in baskets opgevangen werden. Daarna naar de Falls gereden. Deze zijn door de mens aangelegd maar wel leuk om te zien.

We besloten om nog een stukje te gaan rijden en te kijken of we ergens konden staan voor de nacht. Wat we van te voren niet wisten was dat de weg naar Lubbock een lange saaie weg is langs verschillende kleine plaatsjes waar nauwelijks mensen wonen. Uiteindelijk in Lubbock aangekomen.

Zondag 5 april, eerste Paasdag voor de Nederlander, Pasen voor de Amerikaan, jawel ze kennen maar 1 paasdag. Een enkele winkel is open en we besluiten om richting Roswell (New Mexico) te rijden. Een betrekkelijk korte rit maar omdat we een tijdzone passeren zijn we een uur eerder ter plaatse.
Onze eerste camping tijdens deze reis op ca 2 mls van Roswell. We staan op een van de laatst overgebleven plaatsen, verder staan hier vooral hele grote campers. Wij staan naast een fifth-wheeler met garage waar de gewone auto in mee vervoert wordt die groter is dan ons campertje.

De vuilwater tanks moesten nodig geleegd worden, maar wat schetst onze verbazing, we missen het deel waar de slang aan gemonteerd moet worden. Hebben we waarschijnlijk onderweg verloren toen we over een stuk autoband reden.

Maandag 6 april. Eerst naar de winkel om het ontbrekende onderdeel te kopen en later eronder te zetten.
We hebben het UFO museum bezocht, daar is Roswell bekend om. Leuk om eens een ander museum te bezoeken. Verder een antiekmarkt bezocht en boodschappen gedaan.
Terug op de camping de camper gerepareerd en de tanks geleegd.
Nu aan de pizza….uit onze eigen oven.

Tijdverschil met NL : 8 uur
Verreden miles : 1850
Temperatuur : 83F/28C

• 07 April 2015 - 14:08

P En M:

Hoi amerikagangers.
    Wat een verhaal, een camper met een garage aan boord. Hoe gek kunnen ze het maken, niet te geloven. Houden jullie het maar bij je "kleine" campertje dat vind ik al zo'n kolossaal ding.
    Het lijkt me wel vlak daar de omgeving. Is die hele onderstrook van Amerika zo. En mooie waarschuwingsborden hebben ze daar, is het daar wel veilig?
    Frisbeeën in een netje lijkt me best wel moeilijk.
    Goede voortzetting van de reis. Het tijdsverschil wordt steeds groter.

• 07 April 2015 - 15:24

Els:

Inderdaad, jullie camper is al zo groot (kom ik aan met m'n combootje...). En door op deze manier te reizen zien jullie heel wat van de V.S. Ik vind het heel leuk jullie te volgen, dus ga zo door!

• 07 April 2015 - 17:10

Eric En Lida:

lekker zo n oventje ook voor de afbakbroodjes uit de super. was het geen ruimteschip naast jullie op de camping. Ook lekker weer daar in New Mexico. groetjes uit een eindelijk mooi Nederland