Tuscon AZ - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu Tuscon AZ - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu

Tuscon AZ

Blijf op de hoogte en volg Florence & Paul

12 April 2015 | Verenigde Staten, Tucson

Dinsdag 7 april
Vanmorgen rustig ons boeltje ingepakt en vertrokken van de camping in Roswell. Toch nog even een winkel in en zien we daar ‘onze’ camper rijden. Even schrikken, maar het bleken andere mensen te zijn. Even na het plaatsje Tinnie de Billy the Kid National Scenic Byway op richting Capitain.

Stukje historie over deze weg:
Dit is de plek waar het schietgevecht plaatsvond dat Billy the Kid veranderde in een legende.

Door de bergen de weg vervolgd tot Alamogordo, waar we een pistache-notenboomgaard zien liggen.

Woensdag 8 april
We gaan vandaag naar White Sands National. In eerste instantie was er wat verwarring omdat op de site van de National Parken een melding was dat delen afgesloten zouden zijn vanwege raketproeven.
In dit gebied is de eerste atoombom getest en nog steeds worden er proeven gedaan.

White Sands is zoals de naam al doet vermoeden, Wit Zand. Ongelooflijk mooi, je kunt er ook sandboarden.
Een echte aanrader als je in deze hoek bent.

Daarna richting Las Cruses. Hier de nacht doorgebracht bij de Walmart.

Donderdag 9 april
Na nog wat gewinkeld te hebben weer achter het stuur gekropen richting Tucson. Niet veel beleefd, we hebben gereden tot Benson.

Vrijdag 10 april.
Op naar Tucson. Het is een klein stukje, ca 1 uur. We willen hier wat dingen bezichtigen, maar eerst het PIMA Air & Space Museum. Er staan hier ca 375 verschillende vliegtuigen. We doen een tour en er wordt van alles verteld over de toestellen. Na ruim een uur zijn we een stuk wijzer en lopen nog wat langs de kleine, maar ook zeer grote vliegtuigen.
Je kunt ook een tour doen door de boneyard. Hier staan veel vliegtuigen opgesteld omdat ze niet meer gebruikt worden. Deze tour hebben we niet gedaan.

Nu eerst de Walmart opzoeken en eten maken. Er wordt door een voorbijganger op het raam getikt en duidelijk gemaakt dat het niet veilig is om daar te overnachten en hij stuurt ons naar een casino even verderop.

Hier staan meerdere campers en vrachtwagens. Voorlopig wordt het niet slapen want er wordt een show in het openlucht theater gegeven met Mexicaanse vrolijke muziek en dans.
We hebben het casino nog bezocht en van binnen ziet het er uit alsof je buiten loopt, zoals in de casino’s in Las Vegas.

Tijdverschil met NL : 9 uur
Verreden miles : 2350
Temperatuur : 80F/25C

• 12 April 2015 - 11:44

P En M:

Heel mooi al dat witte zand maar ik denk dat de weg ook wel eens afgesloten zal zijn door zandstormen.
    Leuk dat we jullie gisteren even op skype hadden en heerlijk dat mooie weer daar. Geniet er van.

• 12 April 2015 - 18:18

Monique:

Haha kan me voorstellen dat jullie schrokken toen je 'jullie camper' weg zagen rijden...