Thunderstorms - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu Thunderstorms - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Florence & Paul - WaarBenJij.nu

Thunderstorms

Blijf op de hoogte en volg Florence & Paul

11 April 2013 | Verenigde Staten, New Orleans

Gisteren onze weg vervolgd richting New Orleans. Na Vicksburg MS en Natchez zijn we gestopt in Baker, een klein plaatsje boven Baton Rouge. In de Wal Mart de nodige boodschappen gedaan en op de parkeerplaats hebben we overnacht.
Vanmorgen regende het, we hebben het rustig aan gedaan aangezien we slechts 1,5 uur voor N.O. zaten. Onderweg ging het harder regenen en op de radio kwamen berichten over thunderstorms en tornado's binnen. We kregen ook te horen in welke plaatsen je niet moest zijn en waar je de schuilkelders in moest gaan. Als je vervolgens op de verkeersborden een aantal van de genoemde namen voorbij ziet komen hoop je maar dat je kunt doorrijden.
Nadat we meerdere keren de waarschuwingen hadden gehoord wilden we een andere radiozender opzetten, dat ging wel maar overal werd hetzelfde bericht uitgezonden.
We hebben een paar ongelukken gezien en voor ons stond een auto ineens dwars op de weg.

We zitten nu op een camping in N.O., het is niet veel soeps hier maar we kunnen de vuilwater tanks legen. Hebben we net alles aangesloten begint het opnieuw te regenen, binnen no-time staat de halve camping blank. De buurman vertelde dat het nog mee valt, twee jaar terug stond er zeker 20 cm water. Nu sta je slechts tot je enkels in t water.

Morgen gaan we eens down town N.O. kijken naar een andere camping om daar het weekend te blijven.

• 12 April 2013 - 00:49

P En M:

Klinkt allemaal niet zo goed hopelijk wordt het beter weer daar. Doe a.j.b. voorzichtig.
    Groetjes,
    p en m.

• 12 April 2013 - 15:47

Monique:

Klinkt best wel gevaarlijk. ik weet dat er mensen zijn die de tonado's opzoeken maar ik zou er toch maar met een grote boog omheen gaan.

• 12 April 2013 - 22:18

Diana:

hoi nou gaat lekker met die tornados. leuke foto`s. veel plezier diana

Florence & Paul

Wij proberen veel van de wereld te zien en willen anderen mee laten genieten van onze reizen. De foto op ons profiel is gemaakt in Weimar TX, waar wij op een camping staan. Andere reizen die we gemaakt hebben zijn te vinden op afrikatravelers.waarbenjij.nu en ustravellers.waarbenjij.nu

Actief sinds 19 Dec. 2012